Biology lesson CLIL
Date:07.11.2017 | Class:8 «А» | Time: 1400-1440 | ||
Teacher:Kainazarova A.N. | Topic: The Five Senses | Room: 102 | ||
|
|
| ||
Main Aims/Theme of the Lesson: | ||||
Students will be able to identify and describe the five senses. | ||||
Learning Objectives: | ||||
1 | At the end of the lesson the pupils should be able to: describe the different sense organ. | |||
2 | appreciate the importance of the sense organ of the body. | |||
3 | give the function of the different sense organ of the body. | |||
Resources Required: | Homework: | |||
Presentation https://www.youtube.com/watch?v=q1xNuU7gaAQ&t=119s https://www.youtube.com/watch?v=iA1uLc1uEbI | Worksheet 1 ,2 |
stages | Time: | Teacher Activity | Student Activity: |
Preliminary Activities | 1 | Good afternoon class! | Good afternoon Teacher! |
repetition of lessons | 15 | | p.29 #81 #86 #90 #94 #99 a #100 |
Introduction | 2 | Вызываю 5 человек. Выдаю им карточки. | Они уходят из класса и думают как это показать. Остальные записывают дату. |
Stimulating question | 1 | How do you perceive the world? | Отвечают на вопросы, предпологают |
Terminology | 5-7 | work with terms | work with terms. Должны записать новые слова в словарь, проговорить каждое слово |
Starter: | 5-7 | Раздать листы рабочие | Anagram (переставить сбуквы и получить слова) |
Main: | 10 | Объяснение новой темы
2 Video (song+cartoon) Анализаторы Павлова | Записывают схему и новую информацию.
р.76 |
conclusion | 1 | grading |
|