«Зимний фестиваль знаний 2025»

Презентация для урока английского в 9 классе по разделу "Моя будущая профессия"

В презентации содержится как грамматический материал по отработке советов и просьб в косвенной речи, задание на закрепление грамматического материала, так и задания для отработки лексики по теме "Моя будущая профессия", мои сильные и слабые стороны.

Олимпиады: Английский язык 2 - 11 классы

Содержимое разработки

HAVE YOU MADE YOUR DECISION YET?

HAVE YOU MADE YOUR DECISION YET?

ASK QUESTIONS: Is it easy to choose a career? Have you already made  your choice? What makes your chosen profession so  attractive for you? Do your parents give you a piece of advice about your  future profession? What are your parents? Have you got any traditions connected with jobs in your  family? 4. Have you already got any experience, maybe part-time job or working during summer  holidays? 5. Try to take a realistic view of your strengths and weaknesses. Which of your qualities  are worth improving? 6. Do you agree with the quotation, “It doesn’t matter what job you do. It’s how you do  it?”

ASK QUESTIONS:

  • Is it easy to choose a career? Have you already made

your choice? What makes your chosen profession so

attractive for you?

  • Do your parents give you a piece of advice about your

future profession?

  • What are your parents? Have you got any traditions connected with jobs in your

family?

4. Have you already got any experience, maybe part-time job or working during summer

holidays?

5. Try to take a realistic view of your strengths and weaknesses. Which of your qualities

are worth improving?

6. Do you agree with the quotation, “It doesn’t matter what job you do. It’s how you do

it?”

SWOT-анализ Strengths  – сильные стороны Opportunities  – возможности Weakness  – слабые стороны Threats  – угрозы

SWOT-анализ

Strengths  – сильные стороны

Opportunities  – возможности

Weakness  – слабые стороны

Threats  – угрозы

Просьбы, советы и приказы в косвенной речи

Просьбы, советы и приказы в косвенной речи

  • Приказы, советы и просьбы можно вводить не только глаголом tell. Рассмотрите список некоторых глаголов, которыми можно заменить tell, чтобы более точно передать смысл высказывания:
  • 1. order - приказывать
  • 2. warn - предупреждать
  • 3. ask – спрашивать, просить
  • 4. advise - советовать
  • 5. invite - приглашать
  • 6. beg - умолять
  • 7. teach - учить
  • 8. forbid – запрещать
  • Пример:
  • The doctor said to me, ‘Stop smoking!’ → The doctor  told  me to stop smoking.
  • ‘ Get out of the car!’ said the policeman. → The policeman  ordered  him to get out of the car.
  • The man with the gun said to us, ‘Don’t move!’ → The man with the gun  warned  us not to move.
Запомните универсальную формулу, которая поможет вам избежать ошибок в косвенной речи

Запомните универсальную формулу, которая поможет вам избежать ошибок в косвенной речи

  • He asked me to do something / He asked me not to do something.
Просьбы об объектах в косвенной речи ask + for + object  Пример:

Просьбы об объектах в косвенной речи

  • ask + for + object

Пример:

  • ‘ Can I have an orange?’ she asked. → She asked for an orange.
  • ‘ Can I have the magazine, please?’ he asked. → He asked for the magazine.
  • ‘ May I have a glass of apple juice?’ he said. → He asked for a glass of apple juice.
  • ‘ Salt, please.’ → She asked for the salt.
Предложения ( suggestions ) в косвенной речи    Они переводятся в косвенную речь по следующему образцу:

Предложения ( suggestions ) в косвенной речи

Они переводятся в косвенную речь по следующему образцу:

  • She said, ‘Why don’t you get a mechanic to look at the car?’ →
  • She  suggested that I should get  a mechanic to look at the car.
  • or
  • She  suggested I get  a mechanic to look at the car.
  • В таких случаях также можно использовать глаголы:
  • 1. insist - настаивать
  • 2. recommend - рекомендовать
  • 3. demand - требовать
  • 4. request - запрашивать
  • 5. propose – предлагать
The policeman said: “Keep the silence, please.” (Полицейский сказал: «Соблюдайте тишину, пожалуйста.») – The policeman asked …… Mother said: “Kids, you should wash your hands before lunch.” (Мама сказала: «Дети, нужно помыть руки перед обедом.») – Mother advised …… The dentist told me: “Don’t eat nuts anymore.” (Дантист сказал мне: «Больше не ешь орехи.») – The dentist warned …… Tom : “Could you lend me 20 dollars, please?” (Том: «Ты не мог бы одолжить мне 20 долларов?») – Tom asked …… Mr. Walters told his sons: “You must stay away from the lake.” (М-р Уолтерс сказал сыновьям: «Вы должны держаться подальше от озера.») – Mr. Walters warned …… John said: “You should see a lawyer, Ted.” (Джон сказал: «Тебе следует посетить адвоката.») – John advised …… The teacher told the students: “Don’t talk during the test.” (Учитель сказал студентам: «Не разговаривайте во время контрольной.») – The teacher warned The judge said: “Mr. Brown, you must pay a big fine.” (Судья сказал: «М-р Браун, вы обязаны заплатить большой штраф.») – The judge ordered ……
  • The policeman said: “Keep the silence, please.” (Полицейский сказал: «Соблюдайте тишину, пожалуйста.») – The policeman asked ……
  • Mother said: “Kids, you should wash your hands before lunch.” (Мама сказала: «Дети, нужно помыть руки перед обедом.») – Mother advised ……
  • The dentist told me: “Don’t eat nuts anymore.” (Дантист сказал мне: «Больше не ешь орехи.») – The dentist warned ……
  • Tom : “Could you lend me 20 dollars, please?” (Том: «Ты не мог бы одолжить мне 20 долларов?») – Tom asked ……
  • Mr. Walters told his sons: “You must stay away from the lake.” (М-р Уолтерс сказал сыновьям: «Вы должны держаться подальше от озера.») – Mr. Walters warned ……
  • John said: “You should see a lawyer, Ted.” (Джон сказал: «Тебе следует посетить адвоката.») – John advised ……
  • The teacher told the students: “Don’t talk during the test.” (Учитель сказал студентам: «Не разговаривайте во время контрольной.») – The teacher warned
  • The judge said: “Mr. Brown, you must pay a big fine.” (Судья сказал: «М-р Браун, вы обязаны заплатить большой штраф.») – The judge ordered ……
YOUR WAY TO SUCCESS MY WAYS TO MAKE THEM TRUE WHAT I HAVE MY AIM/GOAL

YOUR WAY TO SUCCESS

MY WAYS TO MAKE THEM TRUE

WHAT I HAVE

MY AIM/GOAL

Получите свидетельство о публикации сразу после загрузки работы



Получите бесплатно свидетельство о публикации сразу после добавления разработки


Олимпиады «Зимний фестиваль знаний 2025»

Комплекты учителю



Качественные видеоуроки, тесты и практикумы для вашей удобной работы

Подробнее

Вебинары для учителей



Бесплатное участие и возможность получить свидетельство об участии в вебинаре.


Подробнее