Конспект урока английского языка в 4 классе на тему: « День рождения»
BIRTHDAY PARTY
ВВЕДЕНИЕ ТЕМЫ + СТИМУЛИРОВАНИЕ РЕЧЕ-МЫСЛИТЕЛЬНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ.
На доске картинки: шарики, цветы, подарок, клоун, торт, дети …
Look at the blackboard and guess what we are going to speak about.
Birthday party.
Фонетическая зарядка: на экране стишок
It’s party time, party time
Time for games and time for toys,
Time for happy girls and boys;
Time for cake and presents, too,
Time to laugh and say “Thank you”
Речевая разминка: вопросы
Do you like parties?
Do you prefer to go to the parties or to give a party?
Do you like to get presents?
Do you like to give presents?
Do you like to have a party at home or at the café?
Do you like to write cards to your friends and relatives?
2.АКТУАЛИЗАЦИЯ ЗНАНИЙ
Корзина идей: You want to have a great party. What will you do? На доске записать глаголы – это план.
Invite guests (write an invitation card / phone)
Decorate your house
Buy tasty things
Think about presents
Have fun (competitions, games, songs)
ИЗУЧЕНИЕ НОВОГО МАТЕРИАЛА.
Let’s read about English Birthday стр .85 в учебнике.
Установка: read the text and then say what you do at your birthday party.
Чтение + отвечают про себя.
ПРОБЛЕМА: how to make a great party? Look at the blackboard /screen.
Let’s invite guests.Раздать шаблоны пригласительных. Пусть придумают и подпишут соседу. Проверяем – чтение вслух. Исправляем, если надо. Exchange your cards.
Let’s decorate our room. На экране куча шариков. Count how many balloons can you see. How many red (green…) balloons can you see in the picture.
Let’s go shopping. Раздать карточки с предложениями:
There is (are) a/some juice in the trolley. (в тележке). Можно составить предложения на выбор is/ are или a/some. Организовать взаимопроверку.
4 )Let’s write a wish list. В группах по 4-5 чел пусть составят список подарков (чья группа больше).
Let’s have fun. Играем с мячом в съедобное - несъедобное. Ты бросаешь мяч и называешь продукты и животных, они ловят или нет.
И напоследок песня – хэппи …
РЕФЛЕКСИЯ
Что было интересного на уроке, в чём были трудности и, конечно, чему научились на уроке.