The plan of the lesson.
Сабақтың жоспары.
Поурочный план
Subgect /Пән/ Предмет: English
Theme/ Сабақтың тақырыбы/ Тема: Possessive pronouns
Aim/ Мақсаты/ Цель:
Educational/ Білімдік/ Образовательная:
- fixing of the previous material
- to revision words
Developing / Дамытушылық/ Развивающая:
- to develop pupils’ memory and attention;
- to develop speaking, writing, listening, reading and skills;
Brining-up/ Тәрбиелік/ Воспитательная:
to bring-up interest to learning English language.
to bring-up patriotism.
Plan/ Сабақтың барысы/ План
1. Greeting;
2. Warm-up activity;
3. Revision of the previous material
4. Physical training;
5. Fixing of knowledge;
6. Summary.
№ | Content | Time limit | Instructional settings |
1. | Greeting;
- Good morning girls and boys! I am glad to see you! - Take your seats! Let’s start our lesson. - Today we will revise possessive pronouns and words. We will revise your knowledge. - Сегодня на уроке мы повторим с вами притяжательные местоимения и пройденные слова, а затем вы напишите самостоятельную работу. |
1 min. |
T - Gr. |
2.
| Warm-up activity; Teddy Bear | 2 min.
| T - Gr. Video song. |
3.
4
| Revision of the previous material
- Итак, чтобы повторить притяжательные местоимения нам понадобится волшебная шкатулка, в которой лежат местоимения на русском языке, вам нужно их перевести на английский. Are you ready? Let`s start! -Ok, good job! The next exercise. Я показываю вам картинку а вы должны отгадать что или кто это. - Are you ready? Look at the blackboard! .(grandfather, grandmother, dress, blouse, t- shirt, skirt, bird, head, arm, hand, leg, foot, trousers, shorts, socks, jacket, man) - Well done! - The next last exercise.Вам нужно продолжить слова используя вспомогательные слова в рамочке. For example: dress
Physical training.
Делают под песню зарядку | 15 min.
3min |
T - Gr. T – S1, S2
T - Gr. Video song. |
5. | Fixing of knowledge.
His её My наш Your их Her его Our мой Their твой
Gr_ndf_ther, gr_ndm_ther, dr_ss, blous_, T- sh_rt, sk_rt, b_rd, he_d, h_nd, l_g, fo_t, tr_users, sh_rts, s_cks, j_ck_t, m_n.
For example: My dress.
|
18 min. |
T - Gr. .
|
6. | Summary. - Ребята, какие местоимения мы сегодня повторяли? - Какие слова повторяли? Ok, very well! The lesson is over/ You may be free. Good bye! | 2 min. |
T - Gr. T – S1, S2.
|
Teacher _________ Methodologist _________