«Весенне-летний фестиваль знаний 2025»

Разработка урока на тему "Socialising"

В данном материале дается разработка урока на тему «Socialising»

Олимпиады: Английский язык 2 - 11 классы

Содержимое разработки


Тема урока: «Socialising»


Цель урока: развитие умений аудирования и говорения

Планируемые результаты


  • понимать значения лексических единиц, связанных с тематикой обучения и соответствующими ситуациями общения;

  • рассуждать в рамках изученной тематики;

  • развивать умение слушать текст с целью выбора заданной информации, выделять главную мысль, уметь находить ключевые слова или фразы;

  • развивать коммуникативные учебные действия во всех видах речевой деятельности




Оборудование: ноутбук, проектор, презентация.





Ход урока

1 Оргмомент

2 Фонетическая зарядка

Listen and repeat the words please. Be attentive!

P: слушают запись, повторяют за диктором.

Aggressive End up (in)

Annoyed Hang out with

Enthusiasm For ages

Argument Take care of

Neighborhood What’s up?

Pleasure Only child

Privacy Not catch something.

Disbelief Indeed

Old-fashioned Pretty

3 Актуализация знаний.

Look at the screen and match the responses please.

1


Excuse me! a. Indeed it is.

2


Pleased to meet you! I’m John. b. See you later.

3


Is this seat taken? c. Fine, thanks.

4


What a nice day! d. Well, thank you for inviting me.

5


Good morning! e. That’s very kind.

6


How are you?f. Yes, can I help you?

7


8


I’m afraid I have to go now. g. No, thanks, I’m fine.

Make yourself at home. h. Hello!

9


Can I offer you something? i. No, please, sit down.

10


Thanks for coming. j. Pleased to meet you, too.

-Listen and check.

4 Постановка темы и целей урока.

T: Children, I’m sure you’ve guessed the topic of our lesson. What is it?

T: And what are we going to do at our lesson boys and girls?

5 Проверка домашнего задания. (Ex. 5 p. 12)

Т: Friends, your home task was to describe your family situations. I want you to read the most interesting part of your reports.

6 Развитие умений говорения.

Организация выполнения еx.6b, p.13

T: Boys and girls, now you should answer the following questions from Ex. 6b p.13

Организация выполнения Ex.7 p. 13 (Работа в парах)

T: Complete the exchanges using the sentences from Ex. 6a and then compare with your partner. Be attentive! Let´s start.

7 Динамическая пауза

8 Развитие умений аудирования

- Pupils, now you should listen and choose the correct response. You will hear the record twice. (Ex. 8 p.13)

- Ex. 9 p.13 (Intonation)

T: Please, read the box below. You have 1 min. to do it. Then listen and choose the adjective that best describes each speaker’s attitude. Is their intonationrising or falling?

Phonetic note.

Your intonation is the way your voice rises and falls as you speak.


Your intonation shows your feelings, interest, disbelief, sarcasm, enthusiasm, etc.




9 Информация о домашнем задании, инструктаж по его выполнению (Ex.10p.13)



T: Dear friends, I enjoyed your work today, the lesson is over you may be free, see you tomorrow! Good-bye!

10 Рефлексия

What have we done today? What was the most interesting for you? What was easy/difficult during the lesson?



Получите свидетельство о публикации сразу после загрузки работы



Получите бесплатно свидетельство о публикации сразу после добавления разработки


Олимпиады «Весенне-летний фестиваль знаний 2025»

Комплекты учителю



Качественные видеоуроки, тесты и практикумы для вашей удобной работы

Подробнее

Вебинары для учителей



Бесплатное участие и возможность получить свидетельство об участии в вебинаре.


Подробнее