«Весенне-летний фестиваль знаний 2024»

План-конспект урока английского языка (с презентацией smartboard) по теме "My house"

Урок английского языка в 4 классе с презентацией для интерактивной доски.

Олимпиады: Английский язык 2 - 11 классы

Содержимое разработки

Учитель: Сокол Ирина Михайловна

Класс: 4 " В"

Тема : "My house"

Коммуникативная ситуация: Design a house. ( Unit 6 , Lesson 2 )

Цель: способствовать формированию коммуникативной компетенции учащихся по теме "My house"

Прогнозируемый результат: предполагается, что к окончанию урока учащиеся смогут самостоятельно, с опорой на уже имеющиеся знания по теме, составлять высказывание в рамках предложенной ситуации.

Задачи: - формировать лексические навыки по теме ;

- развивать навыки устной речи по теме;

- закрепить употребление грамматической конструкции there is, there are;

- учить делать выводы , мылить творчески;

- повышать интерес к изучению иностранного языка

Применяемые формы работы: фронтальная, в парах, индивидуальная

Оборудование урока:

  1. УМК «Английский язык 4 класс» Л. М. Лапицкая, А. И. Калишевич, Т. Ю. Севрюкова, Н. М. Седунова.

  2. Презентация smartboard;

  3. раздаточный материал;

  4. тематические картинки.



Ход урока

I. Введение в атмосферу иноязычного общения

- Good afternoon , sit down, please. I'm glad to see you.

- How are you today?

- Look at these pictures, what are these? ( Слайды 2,3,4 ) You are right, these are different houses and flats. I want to buy a house. And I don’t know what should be in it. Today we'll speak about your houses and flats, and I’ll understand what I need.

- Do you live in a house or in a flat?

- Do you like your house / flat?

- How many rooms are there in your house / flat?

- What rooms have you got in your flat? Have you got a kitchen (a bedroom, a living-room, a bathroom, a hall) in your flat?

II. Фонетическая зарядка

- Look at the smartboard. Match the words with their transcription. Read the words. ( Слайд 5,6 соедините слова и их транскрипцию, прочтите слова. )

III. Выполнение тренировочных упражнений

1) - Look at these pictures. Put these things in " their rooms" ( Слайд 7 поместить вещи в их комнаты )

Living-room

Kitchen

Bedroom

Pictures : a sofa, a cupboard, a wardrobe, a cooker, a desk, a fridge, a plate, a lamp, a cup, a bookcase, a spoon, a bed, an armchair, a mirror, a table, a chair, a TV, a carpet

2) Read the sentences and guess what it is: ( Слайд 8 угадайте что это( нажать и появится ответ) )

- You can sleep on it.

- You can sit on it.

- You can watch films on it.

- You can put books in it.

- You can sit in it.

- You can play ball there.

- You can look in it.

- You can put plates, spoons, forks and knives in it.

- You can eat at it.

- You can put food in it.

- You can cook breakfast, lunch and dinner on it.

- You can put it on the floor.

- You can put it in the bedroom or in the hall.

- You can put exercise-books in it.

- You have it in every room.

3) - Look at this picture.

- What room do you see on it?

- What room is this? What do you see in this room? (Слайд 9 найти предметы)

-Look at the model on the blackboard.

Model : There is ... in the ... .

There are ... in the ... .

Повторить задания со слайдами 10,11,12

физкультминутка

- Let's have a rest and play a game

- Switch your places if :

You live in the flat ( house ).

You have got a kitchen ( a bedroom, a bathroom, a hall, a living-room).

You have got a sofa ( a desk, a fridge, a TV, a cupboard, etc. ) in the kitchen ( hall, living-room,

bedroom, bathroom)

- Take your sits, please.

4) - Let's continue our lesson. Do you see sheets of paper and pictures on your tables? Your task is - design

a house. Then describe your house.

Model : I've got a ..... ( living-room, bedroom, hall, bathroom, kitchen ) upstairs ( downstairs).

There is ... in the ... .

There are ... in the ... .

IV. Подведение итогов. Рефлексия

- Do you like our lesson?

- Do you want to live in the flat or in the house?

- What rooms do you want to have? etc.

- Write or draw your emotions on this paper.

V. Выставление оценок и домашнее задание.

- Open your record-books . Write down your home task for the next lesson.

ex.3c, p. 20

- Your marks for the lesson .....

- Thank you for your work . The lesson is over . You may be free. Good-bye.









Получите свидетельство о публикации сразу после загрузки работы



Получите бесплатно свидетельство о публикации сразу после добавления разработки


Олимпиады «Весенне-летний фестиваль знаний 2024»

Комплекты учителю



Качественные видеоуроки, тесты и практикумы для вашей удобной работы

Подробнее

Вебинары для учителей



Бесплатное участие и возможность получить свидетельство об участии в вебинаре.


Подробнее