Государственное учреждение образования
«Гимназия №2 г. Минска О.В.Новицкого»
ОТКРЫТЫЙ УРОК
АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА
для 4 класса
на тему:
“Минск”
4 класс
Учитель английского языка
Маркачевская
Ирина Анатольевна
Минск, 2024
Класс: 4 класс
Тема: Minsk
Тип урока: комбинированный
Форма организации познавательной деятельности: фронтальная, индивидуальная, парная, групповая
Цели:
Образовательная:
развитие языковой компетенции учащихся через обобщение знаний по теме “Минск и его достопримечательности”.
Развивающая:
способствовать развитию речевых способностей (способностей к языковой догадке, расширение словарного запаса), развитие зрительной памяти, расширение кругозора.
Воспитательная:
способствовать воспитанию уважительного отношения к культуре и истории своей страны.
Оборудование: экран, компьютер, записи на доске, наглядность, раздаточный материал.
Литература:
УМК “Magic Box 4”
Английский язык: учебное пособие для 5 кл. общеобразовательн. учреждений с рус яз. обуч. В 2 ч. Ч. 1 / Л.М. Лапицкая
Е.А. Маслыко “Настольная книга преподавателя иностранного языка”
Этап | Цели этапа | Содержание этапа | Вр, мин | Примечания |
I. Начало урока 1. Организац. момент 2. Речевая разминка
3. Фонетическая зарядка | Организовать внимание детей перед уроком, сообщить тему и цели урока
Введение в атмосферу иноязычного общения
Подготовить артикуляц. аппарат к произнесению англ. речи. | - Good morning, pupils! I’m glad to see you. How are you? - OK. Sit down please.
Questions:
- You know, today we are going to have a very interesting lesson. We are going to have a tour around Minsk. What do you think we are going to discuss? Say “yes” or “no”. - to read and speak about Minsk sights; - to read about English traditions; - to find the way; - to write the route; - to listen about English food; - to speak about London. - to write a test
(Sights of Minsk / Minsk tour)
Let’s train our tongue. Let’s read the words. (ученик 1– ученик 2 - учитель – класс – …) [ ] circus, suburb [ ] square, railway, queen [ ] centre, central, circus [ ] Gorky, small [ ] theatre, three
|
| Оформление доски: рисунок автобуса, рисунок дороги на доске
запись целей на доске
записать тему
запись на доске |
II. Основной этап 1. Grammar and vocabulary activation
Физкульт-минутка
| Активизировать лексико-грам.навыки Соверш. нав. чтения, говорения и аудирования
Смена видов деятельности, снятие усталости и напряжения с глаз
| Before we do some exercises let’s see how well you know Minsk.
Good girls and boys! Look at the screen. These are Minsk sights we are going to visit. Let’s join their Parts.
While travelling we’re going to visit 7 sights. Let’s read their names. The seventh sight is the surprise for you. After completing the task you’ll get a part of a puzzle. And after all we’ll know some information about one more Minsk sight. Reading the names of sights of Minsk. (учитель - класс – ученик1 – ученик 2 – в парах) the central Railway Station the Troitskoye Suburb The Opera and Ballet House Gorky Park The Circus Pobeda Square Let’s start our trip. We’ll go by bus. It’s called a double-decker.
I. The central Railway Station.
II. The Troitskoye Suburb is the heart of Minsk. It’s the oldest part of it. 1. Pictures. Look at the screen to enjoy its beauty. 2. Making up a dialogue. A:- Excuse me! How do I get to Gorky Park? B: - Gorky Park? A: - Yes, Gorky Park. B: - First walk along Nezavisimosti Prospect. Then turn into Kupala Street, go straight ahead past the Circus. The Park is behind the Circus. A: - Is it far? B: - Just 5 minutes. A: - Thank you. B: - You are welcome.
III. The Opera and Ballet House is the most beautiful theatre in Minsk.
While travelling
3. Let’s check your hometask. Make up sentences.
-Let's play with the word “Please” (учащиеся выполняют только те действия, которые учитель называет со словом “please”): swim please, brush your teeth, sleep, do karate please, ride a bike please, pick mushrooms, do morning exercises please, pick berries please, fly a kite, climb a tree please, play computer games, do gymnastics please, eat carrots please, play football, play basketball please. -Let’s follow the fly. (зарядка для глаз)
IV. Gorky Park is a joy for children. 1. Pictures. Look at the screen to enjoy its beauty. 2. Fill in the words.
opposite, left, over, past, along, right, to
A: - Exuse me. Can you tell me the way (1)___ the park? B: - Sure. Walk straight ahead (2)_________ Nemiga Street past the museum. Then turn (3)___________ and walk past the hospital. Go (4)_________ the bridge, turn (5) _______ and walk along the river (5)__________ the supermarket. Cross Frunze Street, and you’ll see the park. It’s (6)_______ the railway station.
V. The Circus 1. Pictures. Look at the screen to enjoy its beauty. 2. True or False (moving to corners “Yes, it’s true.”/ “No, it’s false.”):
VI. Pobeda Square 1. Pictures. Look at the screen to enjoy its beauty. 2. Name the dates correctly.
VII. The National Library. What do you know about it? 1. Pictures. Look at the screen to enjoy its beauty. 2. The text.
The National Library is the biggest and most beautiful library in Minsk. It is located at 116 Nezavisimosti Prospect. It has 20 reading halls. They started building it in 2002 and finished in 2006. There are a lot of written, printed and e-books and magazines at the library. People can take a tour around it.
|
| Презентация
Презентация
A double-decker – двухэтажный автобус
Раздаточный В 2 группах
Раздаточный в парах
Презентация
Проверка по раздаточному материалу
муха
Раздаточный для каждого
На слух
Презентация
Раздаточный для каждого
|
| | Round up. Questions:
1) What is the capital of Minsk? 2) Is Minsk an old city? 3) What sights can you visit in Minsk?
Let’s make up a cluster about Minsk and tell about it.
Speak about Minsk. |
| The words for cluster: Minsk 1067 capital the central Railway Station the Troitskoye Suburb The Opera and Ballet House Gorky Park The Circus Pobeda Square The National Library
|
III Завершающий этап. Подведение итогов, информ. о Д/з, рефлексия, выставлен. отметок. | Подвести итоги урока
Дать Д/з
Выставить отметки | - Let’s sum it up. Do you like our today’s lesson? - What place of Minsk is your favourite?’
I’d like to visit … the central Railway Station the Troitskoye Suburb The Opera and Ballet House Gorky Park The Circus Pobeda Square The National Library
- Your hometask will be: PB p. 89 ex. 6B written To speak about the National Library
- Your marks for today are…. (ВЫСТАВИТЬ ОТМЕТКИ) The lesson is over. Good bye children. | 1 |
презентация |