План урока на 8 класс __________ _2015г.
Topic: Food. Obento a tasty tradition!
Aims:
- освоить во всех видах речевой деятельности новые лексические единицы по теме «Еда»;
- развитие умений прогнозирования содержания текста по невербальным опорам;
- развитие умений поискового и изучающего чтения, развитие языковой догадки;
- развитие умений монологической речи;
- развитие умений продуктивного письма;
- воспитание патриотизма у учащихся, интереса к изучению английского языка.
Оборудование: учебник, ноутбук, презентация, наглядный материал, раздаточный материал, аудиозапись к уроку.
- Приветствие. Организационный момент:
T: Good morning, children!
S: Good morning, teacher!
T: I am glad to see you!
S: We are glad to see you too!
T: Sit down please!
- Warm-up(разминка)
- What day is it today?
- What date is it today?
- What do you like to eat?
- What do you like to drink?
- Say please: “What’s the difference between “English tea” and “Russian tea?”
Ответ: “English tea” is tea with milk. “Russian tea” is tea with lemon.
How do you think, what is the theme of our today’s lesson?- -Food.
Упр 1 ст 26 – учащиеся рассказывают, что они обычно кушают в школе с помощью клише
I usually eat……….at school (Образец написать на доске)
I get it from ……….
Основная часть урока
- Упр 3 ст 27- перед прослушиванием текста проработать выделенные незнакомые слова.
basically: mostly/more or less (в основном)
nourishing: good for your health, giving you the food you need (питательный)
appealing: pleasing and attractive (привлекательный)
take pride in: take pleasure to do something (гордиться чем-либо)
fussy eater: eat only familiar/known foods (привередливый в питании)
- Прослушать текст и заполнить пропуски в предложениях Упр 3 (b)ст 27
Ключи: 1. a boxed meal. 2. the 5th century. 3. in theatres, airports or train stations. 4. rice, meat or fish, vegetables and fruit. 5. appealing. 6.small and sometimes include new foods for the children to try.
Упражнение True or false? (после прочтения текста, проверить понимание учащимися прочитанного материала)
- An “Obento” is one of the oldest food traditions in Japan……………………………………………….
- An “Obento” is not popular in Japan anymore………………………………………………………………….
- Obento food is shaped like flowers, animals or cartoons heroes…………………………………….
- An “Obento” consists of fish and chips…………………………………………………………………………….
- It doesn’t matter how an “obento” looks like………………………………………………………………………
- Nursery schools have their own regulations for an “obento”………………………………………………
- All children in nursery schools are fussy eaters……………………………………………………………………
- It is prohibited to sail obento boxes at theatres………………………………………………………………….
- An “Obento” is unhealthy food like junk food…………………………………………………………………….
- Japanese mothers take great pride in creating “school-bentos” for their kids……………………
- Упр 5 ст 26 найти лишнее слово, не подходящее по смыслу к приготовлению данного продукта.
Scramble [ - взбалтывать (яйца для омлета)
Poach [ ] – варить на медленном огне, варить яйца без скорлупы в кипятке
Roast [ ] –жарить в духовке
Boiled [ ] отварной, кипяченый
Fried [ ] жареный
Baked [ ] печеный
Pickled [ ] солёный, маринованый
Mashed [ ] пюре
Steamed [ ] приготовленное на пару
Grilled [ ] жаренный гриль
Ключи:1 roast; 2 pickled; 3 scrambled; 4 mashed;5 roast; 6 scrambled
Упражнение Give the definition to the notion (раздать одну на парту-работа в паре)
- Boiled
- Scrambled
- Pickled
- Poached
- Roast
- Fried
- Mashed
- Steamed
| - to cook meat or vegetables in an oven or over a fire
- to cook food with steam
- preserved in vinegar or salt water
- cooked in hot oil
- to be cooked in water that is boiling
- to mix together the white and yellow parts of an egg and cook it
- to crush something, especially food
- to cook an egg without its shell in water that is boiling gently
|
b) диалог-обмен мнениями с помощью клише I like/How about you/I prefer
- Упр 6 ст 27 Вставить пропущенные слова по смыслу, пользуясь словарем.
- [ ] пища, еда
- [ ] вес
- [ ] салат
- [ ] диета, режим питания
- [ ] приём пищи, еда
- [ соус, подлива
- [ ] шоколад
- [ ] овощ
Ключи: 1 salad; 2 food; 3 diet; 4 weight; 5 meal; 6 sauce; 7 chocolate; 8 vegetables
- Итоги урока: tell three things you found interesting on today’s lesson. What new information have you got today? Was it useful for you?
- Домашнее задание: Упр 7 cт 27 – дополнить предложения о себе Упр 9 ст 27 – написать письмо о традиционных блюдах в России (можно с рецептом) (можно на A4 как проект-творческое задание, которое оценивается выше).