Конспект урока в 6 классе _____________ 2017 г
Тема урока: My country
Цели и задачи:
Организовать деятельность учащихся по повторению ранее изученной лексики по теме «Страны и национальности» и ознакомлению со словами для обозначения сторон горизонта;
Способствовать развитию навыков прогнозирования и поискового чтения, продуктивного письма (краткое описание своей страны)
Планируемые результаты:
- личностные
Знание правил поведения, овладение культурой речи;
Формирование коммуникативной компетентности в общении и сотрудничестве со сверстниками в процессе учебной деятельности
-метапредметные
Развивать коммуникативную компетенцию
Учитывать выделенные учителем ориентиры действия в новом учебном материале в сотрудничестве с педагогом и самостоятельно
Создавать, применять и преобразовывать модели и схемы для решения учебных и познавательных задач
-предметный
Уметь называть страны и национальности, описывать положение страны, города на карте
Уметь кратко описывать страну с опорой на план
3. Тип урока: урок построения системы знаний
4. Оборудование: иллюстрации по теме урока
Этапы урока | Содержание деятельности |
1.Приветствие. Орг момент | Good morning, everyone! How are you today? Who isn’t here today? |
2.Проверка д.з | Ex 5 p 9, Ex 8 p 9 |
3.Работа по теме урока | Продемонстрировать флаги нескольких стран Russia, the UK, the USA, Canada -Look at the flags, please. Which is Russian flag? What colour is it? (It’s white, blue and red) Who can show our country on the map? (аналогично вопросы о других странах) -Now open your books at page 10. Look at the page and say what we’re going to learn and do in this lesson? (we’re going to listen, read and talk about countries and nationalities. We’ll learn how to talk about our country. We’ll learn how to describe location on a map) |
4.Работа по учебнику | Ex 1a p 10 – Look at the first list of countries. Let’s look for them on the map. Try to find Brazil (Britain, Germany,Japan,Poland,Russia,Spain) -Has anybody of you been to Brazil? (Britain, Germany)? -Do you like the country? -What did you like most of all?
Ex 2 p 10 – This is a compass. Where and when do people use it? (People use the compass when they are on seas and oceans and in deserts) -What do the letters on the compass mean? N-north, S-south, W-west, E-east NW- northwest, NE-northeast, SW-southwest, SE-southeast -Look at the map of Russia. Where is our city/town? Schelkino is in the east of the Crimea peninsula -Look at the map Chile in your book. You can see a lot of cities.. Ask and answer as in the example
Ex 3 p 10 – Read the title of the text. What do you expect the text to be about?. Read it and answer the questions What do the words in bold mean? Choose the correct item I live in ….city
….the capital city
…. Ice and snow…
….there are deserts
…. A lot of rivers
Ex 5 p 10 – write a short text about your country Hello. My name is….. I am from Russia It is the biggest country in the world The capital city of…..is…. There are…..in my country In the north/south/east/west, there is/are…. Tourists can visit… …..is a wonderful place to live but also to visit |
5.Инструктаж по выполнению дз | Open your workbooks at page 7 WB Ex 1-3 p 7 |
6. Подведение итогов урока | -Can you describe location on a map? -Can you talk about countries and nationalities? -Do you know how to write a short text about your country? -That’s all for today. Goodbye! |