Внеклассное мероприятие по теме: Люди России и Америки (игра « Сто к одному»)
Подготовила учитель английского языка:
Бурняшева М.Ю.
Класс 7А
Цели:
Практическая: обобщить материал по темам «Россия и Америка», усовершенствовать навыки устной речи, активизировать лексические и аудитивные навыки.
Воспитательные:
- воспитание чувства ответственности перед коллективом;
- воспитание умения считаться с мнением партнеров и принятия коллективного решения.
Стимулировать познавательный интерес учащихся к предмету «Английский язык». Развивающие:
- развитие активности, умения работать в группе;
- развитие познавательного интереса;
- развитие творческих способностей учащихся;
- развитие навыков групповой работы, коммуникативного общения.
Оборудование: колокольчики, проектор, презентация , магнитофон, доска Smart Board, картинки(России, Америки)
Ход урока:
I Организационный момент:
Good morning, boys and girls! We are glad to see you! Today we’ll play the game ”One hundred to one” . We have got two teams: “Good Friends” and “Modern Teens”.
It’s time to welcome our players. So meet them. ( капитан команды представляет всех игроков: « His name is…»)
(Слушаем правила игры. От каждой команды выходит один человек и отвечает на вопрос. Право ответа будет у той команды, которая назовет верхнюю строчку.)
Both teams have a bell on the table. You should use them when you have the answer to the question. Don’t ring the bell before a question is asked.
II Простая игра
Let’s start. The topic of our game is “Americans and Russians: are they different?” Listen to the rules attentively. I want one pupil from each team to go to the blackboard. The simple game! First participants, come here, please! Listen to the question and ring the bell.
(Позвоните в колокольчик, если знаете ответ)
1. What can Russians be proud of?
a) culture (30)
b) place of interest (25)
c) talented people (20)
d) discoveries (10)
e) nature (5)
(Игроки играют до тех пор, пока не допустят ошибку. В этом случае ход переходит другой команде с блицопросом)
If you have 3 wrong answers right to answer would go to other team. ( right to answer is doing to other team. We have 1 min to discuss it together and give one answer.)
The team ….. has…. points. (счет выносится на доску). Let’s clap to them!
III Двойная игра
Now it is the double game. All your points will double. Second participants, come here! Listen to the question and ring the bell.
2. What can Americans be proud of?
a) computer technology (35)
b) high living standards (25)
c) pop stars (20)
d) famous actors (15)
e) sport (5)
( Учитывается грамматическая правильность ответа: Americans can be proud of actors…)
Well, the team ….has…points.
IV Игра наоборот
Let’s play the contrary game. Listen to the task.
Discuss what answer will not be the most popular. (Посовещайтесь и решите, какой ответ будет самым непопулярным.) You have 1 min. (На обдумывание вам дается одна минута)
3. What words come to a person’s mind when he/she hears the word “The USA”?
a) New York, the Statue of Liberty (20)
b) Hollywood (35)
c) the war in Iraq (40)
d) the 11 th of September(45)
e) the dollar (50)
So, the team…. is the winner. Clap your hands!
V Большая игра
Let’s play the final game.
Один игрок выходит из класса, второй игрок отвечает на вопросы. Затем первый игрок возвращается и отвечает на те же вопросы. Повторяться нельзя- в этом случае команда громко хлопает и нужно сказать что-то другое . Вместе оба участника должны набрать 200 очков. Каждому дается 3 мин. (играет музыка) (If you guessed the first line you would have …points)
Let’s start.
1) What facts from the history of Russia are important for Russian people?
a) The Second World War (40)
b) Communism (30)
c) The USSR(15)
d) cold war (10)
e) the victory in the Great Patriotic War (5)
2. What places of interest in Moscow do foreigners usually visit?
a) Red Square and Kremlin (35)
b) the Tretyakov Gallery (30)
c) The Pushkin Museum of Fine Art (25)
d) Arbat Street (10)
e) the Zoo ( 5)
3. What words come to a person’s mind when he/she hears the word “Russia”?
a) Moscow and St. Petersburg (100)
b) beautiful language (200)
c) Siberia (300)
d) space (400)
e) cold winter (500)
4.What traits of character are common for Americans?
a) they are proud of the country (45)
b) they pay much attention to their health (30)
c) they are friendly (20)
d) they are sociable (10)
e) they are lazy (5)
5) What traits of character are common for Russian people?
a) they are hospitable (40)
b) they have an open character (25)
c) they are cheerful (15)
e) they are brave (5)
Excellent! You have …..points! You have won! Clap your hands and step your feet!
VI Подведение итогов
(Учителя подводят итоги игры « Сто к одному», благодарят команды за участие в ней и прощаются с учениками.)
Thank you for the game. Goodbye.