Тема урока: Личная информация
Цель урока: развитие умений восприятия информации на слух и умений говорения.
Задачи урока:
- совершенствовать речевые навыки;
- улучшить произносительные навыки;
- активизировать лексическо-грамматический материал по теме;
- развивать умения и навыки чтения с целью извлечения конкретной информации.
Планируемые ЗУН:
понимать значения новых лексических единиц, связанных с тематикой данного этапа обучения и соответствующими ситуациями общения, в том числе оценочной лексики, реплик-клише речевого этикета, отражающих особенности культуры страны/стран изучаемого языка;
рассказывать о своем окружении, рассуждать в рамках изученной тематики и проблематики; представлять социокультурный портрет своей страны и страны/стран изучаемого языка;
читать аутентичные тексты различных стилей: публицистические, художественные, научно-популярные, прагматические – используя основные виды чтения (ознакомительное, изучающее, поисковое/просмотровое) в зависимости от коммуникативной задачи.
Оборудование : ноутбук, презентация
Содержание урока:
Оргмомент.
Фонетическая зарядка.
T: Boys and girls, please, read the transcription of the following words and expressions: (презентация 1)
Aggressive End up (in)
Annoyed Hang out with
Enthusiasm For ages
Argument Take care of
Neighborhood What’s up?
Pleasure Only child
Privacy Not catch something.
-Pupils read these words in a chain and then translate them.
Речевая разминка.
T: Pupils, now, I want you to answer my following questions and then try to guess the topic of our lesson:
What is your name?
What is your surname?
How old are you?
Where are you from and where do you live?
How many persons are there in your family?
What do you usually do after school?
What are your hobbies?
- Thank you for your answers.
IV. Постановка темы и целей урока.
T: What is the topic of our lesson?
P1-P2: отвечают.
T: And what are we going to do at our lesson?
P1-P2: отвечают.
V. Проверка домашнего задания.
Т: Friends, your home task was to describe the picture on page 12,using the questions from the ex.1
I want you to read your descriptions. So, let’s start.
Ps: читают.
VI. Активизация новых лексических единиц по теме. Работа в группах.(Ex.3ap. 21)
Т: So, it’s time to work with our vocabulary. Look at the board; you can see the words/phrases and their translations. Please, match them.
Disbelief | В самом деле, в действительности. |
Greet | Переезжать, переселяться. |
Indeed | Здороваться, приветствовать. |
Move | Достигать 16-летнего возраста. |
Old-fashioned | Отношение. |
Pretty | Недоверие, неверие. |
Relationship | Старомодный. |
Single
| Одинокий, холостой, незамужняя. |
Turn (16)
| Довольно, достаточно. |
Is this seat taken?
| Могло бы быть и лучше. |
It could be better. | Чувствуйте себя как дома. |
Make yourself at home. | Хорошо ладить с кем-либо. |
Get on well with. | Это место занято? |
VII. Динамическая пауза
T: I think you are tired, our eyes want some rest! Now, you will watch the video for 1 minute. - So, look at me and listen to me attentively.
Look left, right. Look up, look down. Look around, look at your nose, look at that nose, and close your eyes. Open, wink, and smile!
Your eyes are happy again.
VIII. Активизация навыков монологической речи. Работа в парах. (Ex.4 p.12)
Т: Boys and girls, now, you will work in pairs. Please, imagine that you are in the summer camp. Use the questions from the ex.2 again to found out about your partner.
IX. Активизация умений аудирования.
Ex.3 p.12
Т: Dear friends, you will hear the dialogue and then you should read it and complete the gaps from 1 to 5 with the questions from ex.2
You will hear the dialogue twice.
Listen and check.
Ex. 5b.p. 12
T: Now, you should listen to some teenagers talking on a radio programme about their relationships with their family.
Your task is to number the statements from A to F in the order you hear them. ! There is one extra statement.
You will hear the record two times.
X. Домашнее задание. (Ex.5, p.12)
T: Now, open your homework diaries and write down your home task.
T: Dear friends, I enjoyed your work today, the lesson is over you may be free, see you tomorrow! Good-bye!
XI. Выставление отметок
XII. Подведение итогов урока
Т: Ok, dears, thank you for your work.
- And now, please, answer my questions:
What have we done today? What was the most interesting for you? What was easy/difficult during the lesson?