«Зимний фестиваль знаний 2025»

Игровой урок английского языка по теме "Have\has got"

Пример урока по теме Have\has got, на базе учебника Welcome 1, topic "You have got a happy face"

Олимпиады: Английский язык 2 - 11 классы

Содержимое разработки

Lesson Plan

Form: 4 School “Dreams English club” Date: November 23, 2017.

Teacher: Gromova Valentina

Topic: Unit 7 “You have got a happy face”

Objectives: 1) to activate the new vocabulary so that the students can use it in their speech.

2) to activate the grammar structure ‘Have got\has got’ so that the students can make up affirmative sentences

Visuals: a workbook ‘Welcome 1’ by V. Evans, a blackboard, printed material: envelope with cut words for everyone (Puzzles); photos of celebrities for game (Who are you?); pictures for coloring for game (a Happy face)

Language: the game ‘Puzzles’; the game ‘Who are you?’; the game ‘a Happy face’;

Blackboard:






Big

Small


I

You

We

They


The 9th of January

+ Have got + …… .

I have got blue eyes

He

She

It



+ Has got + ….. .

He has got brown hair

Brief Notes:

I. Entry 10 min.

1). Greeting 1 min

2). Giving the lesson plan 2 min

3). Vocabulary game “Puzzles” (going over homework) 5 min

a) explaining the rules of the game 1 min

b) doing the task 2min
c) checking the answers 2 min


II. Follow up (Oral practice)
1) Going over homework
6 min
a) reading the sentences about parents’ appearance 5 min
b) giving the marks 1 min


2) Presentation of a new vocabulary 6 min

a) listening and imitation after teacher 1 min

b) answering teacher’s questions 3 min

b) adding the new words to the scheme from the previous lesson 2 min

3) Vocabulary exercise (p30 ex 5) 3 min

a) reading the task 1 min

b) describing people 2 min


4) Listening and Comprehension (the game ‘a Happy face’) 11 min

a) explaining the rules of the game 2 min

b) listening and coloring 6 min

c) checking 3 min

5) Grammar Drill “Who are you? ” 10 min

a) explaining the rules of the game 2 min

b) describing the photos and guessing 8 min

6) Giving homework for the next lesson 1 min


III. Closure 4 min

  1. giving the comments on students’ work 2 min

  2. giving marks 1 min

  3. saying goodbye 1 min








































































Procedures:

I. Entry (Warming-up Activities)

1) Greeting

T: Hello, boys and girls. Nice to see you. Sit down, please.

2) Giving the lesson plan

T: О чем мы с вами говорили на прошлом занятии. Who can tell me?

Ps: Мы говорили про внешность и учили новые слова

Т: Good! Но на уроке были не все, Анна пропустила занятие и нам с вами необходимо помочь ей разобраться, что за конструкции такие Have got\has got, когда и с чем мы их употребляем и как правильно составить утвердительное предложение. Но, поскольку остальные уже знают ответы на эти вопросы, то они будут сегодня мне помогать.

First of all I want to check the words from your schemes

Что мы описывали в наших схемах?

Ps: Глаза и волосы

T: in English, please

Ps: hair and eyes

T: Let’s talk about hair. Какими могут быть волосы? Kirill, you are welcome. And Karina is your translator

Ps: Curly (кудрявые), straight(прямые), short (короткие)

T: Thank you Kirill and thank you translator! Now, let’s revise the words all together

Translate from Russian into English!

Волосы, длинные волосы, короткие волосы, прямые волосы, кудрявые волосы, волнистые волосы, черные волосы, глаза, зеленые глаза, серые глаза, карие глаза

Ps: (The students translate the words and word combinations)

3). Vocabulary game “Puzzles” (going over homework)

T: Good of you, now let’s play! You have got an envelope with words, but they are cut. What should you do?

Ps: нам нужно соединить части слова в одно.

Слова:

Cur+ly, Lo+ng, sh+ort, stra+ight, wa+vy, bl+ack etc.

T: Yes, you are right! Также в конверте есть целые слова, что это за слова?

Ps: Hair and eyes!

T: а значит нужно не только сложить из двух кусочков слово, но и определить что оно описывает волосы или глаза. You have only 2 minutes. Are you ready?

Ps: Yes!

T: Go!

T: Let’s check! У кого какие словосочетания получились?

Ps: Curly hair, straight hair, grey eyes, fair hair etc.

T: Nice of you! Все справились с заданием, отлично!

II. Follow up Activities

1). Going over homework

T: What was your homework?

Ps: Описать членов моей семьи используя изученную конструкцию

T: ok, let’s check

Ps: (The students tell about their parents’ appearance)

My father has got short black hair and brown eyes ….etc.

T: (the teacher gives the marks)

2) Presentation of a new vocabulary

T: Мы успешно изучили как описать волосы и глаза, но достаточно ли этого для более точного портрета?

Ps: Нет

T: Что может нам помочь более точно описать лицо человека?

Ps: Нос, брови, уши?

T: Вы правы, и сейчас мы узнаем как описать нос и уши

Open your schemes again, please. На прошлом занятии мы заполнили 2 окошка, какие?

Ps: Hair and eyes

T: Right, and now let’s talk about the nose and ears. Repeat after me, please ‘NOSE’

Ps: NOSE

T:EARS

Ps: EARS

T: Good, write down them in your scheme please

T: Нос и уши могут быть разного размера. Nose can be big or small.

Repeat after me, please ‘BIG’

Ps: BIG

T:SMALL

Ps: SMALL

T: Look at the pictures (картинки героев мультфильмов) and say:

What nose has she got?

Ps: She has got…he has got….

Ps: (The students answer the questions)

T: Now, let’s play!

3) Listening and Comprehension (the game ‘A Happy face’)

T: You have got a face, but without any details. For examples hair, eyes, ears

You should listen to me and draw the details. Например, я говорю: ‘She has got blue eyes’.

Ps: голубые глаза

T: Yes, right. Are you ready? Let’s start!

The first person: She has got green eyes, short straight brown hair. A big nose and small ears.

The second person: He has got blue eyes and short black hair. A small nose and big ears.

The next: They have got long ginger hair. Small ears and a nose

Show me your pictures, and describe.

Ps: She has got….. etc.

4) Grammar Drill “Who are you?”

T: Мы научились детально описывать внешность, теперь давайте потренируемся на людях. There are some photos on the table. Imagine that you are one of cartoon’s hero. You should describe you so that everyone understand. Картинку того, кто вы сегодня я выдам вам уже у доски, чтобы никто не догадался и не подсмотрел. Если вы уже догадались, кого описывает ведущий, не кричим ответ, а просто поднимаем руку.

Но для начала давайте вспомним имена этих персонажей. Listen and repeat after me: Rapunzel, Fiona, Charming, Mermaid, Cinderela, Sinbad

Герои мультфильмов:

Фиона (Шрек), Принц Чарминг (Шрек), Русалочка, Золушка, Рапунцель, Синдбад

Let’s start!

Ps: I have got blue eyes and long blonde hair, a small nose

Ps: Are you Rapunzel?

Ps: Yes

(one by one)

T: Nice work! Good of you!

5) Giving homework for the next lesson

T: Сейчас выберите одну из фотографий, которая понравилась больше всего и дома вам необходимо будет письменно ее описать.


III. Closure

T: Ну что ж, время подвести итоги. Чему мы сегодня научились?

Ps: Составлять утвердительные предложения, выучили новые слова, описывать людей и т.д.

T: Вы сегодня большие молодцы! Оценки за урок следующие….

Thank you, for your work. See you on Tuesday

17:30

TT


17:31

TT







T →P1P2P3









T →P1P2P3







T →P1P2P3








P1P2P3







TT




















T →P1P2P3



T Cl













T →P1P2P3


T Cl








P1 P2P3 P4









TT







T Cl











TT





T Cl















Приложение 1

Трафарет лица
















Приложение 2

Картинки героев мультфильмов






































1)Rapunzel;2) Fiona ;3)Charming ;4)Mermaid ;5)Cinderela;6)Sinbad;

Получите свидетельство о публикации сразу после загрузки работы



Получите бесплатно свидетельство о публикации сразу после добавления разработки


Олимпиады «Зимний фестиваль знаний 2025»

Комплекты учителю



Качественные видеоуроки, тесты и практикумы для вашей удобной работы

Подробнее

Вебинары для учителей



Бесплатное участие и возможность получить свидетельство об участии в вебинаре.


Подробнее