«Весенне-летний фестиваль знаний 2024»

Человек-дитя природы

урок английского языка в 10 классе,формирование коммуникаттивной компетенции учащихся с помощью информационно -коммуникативных технологий и интерактивных упражнений.

Олимпиады: Английский язык 2 - 11 классы

Содержимое разработки

Урок английского языка по теме "Человек – дитя природы»

План урока

Тип урока: комплексное применение знаний учащихся.

Цели урока.

  1. Формировать коммуникативную компетенцию учащихся с помощью информационно-коммуникационных технологий и интерактивных упражнений.

  2. Развивать у учащихся языковую и речевую компетентность в процессе формирования навыков диалогической и монологической речи, аудирования.

  3. Развивать аудитивную память, внимание, воображение, логическое мышление учащихся.

Задачи урока.

Обучающие

Продолжить формировать следующие специальные умения:

– произносительные навыки учащихся. Обеспечить в ходе урока повторение усвоенных лексических единиц по теме;

– читать с целью охвата общего содержания;

– воспринимать на слух аутентичную речь на английском языке;

– совершенствовать навыки употребления лексических и грамматических структур в речи учащихся с соблюдением норм иностранного языка;

– корректно формулировать вопросы;

– развивать языковую догадку.

Продолжить формирование общего и филологического кругозора.

Развивающие

Развивать спонтанную речь учащихся;

Развивать навыки понимания иностранной речи;

Развивать память и мышление.

Развивать коммуникативные навыки и умение.

Развивать познавательный интерес у учащихся.

Воспитательные

Поддерживать высокий уровень мотивации к изучению английского языка;

Учить пониманию явлений и особенностей развития природы.

Воспитывать понимание ценности человеческой жизни, взаимопомощи и бережного отношения к природе.

Оснащение урока.

 Компьютер, проектор,

I. Начало урока . Opганизационный момент:

Good morning, my dear students and guests. Niece to see you. How are you? How is your mood? Who is on duty today? ( Student’s report ).

II. Фонетическая зарядка.

III. Речевая гимнастика: Беседа о погоде, любимом времени года по актуальным вопросам изучаемой темы.

Teacher: How do you understand the topic of the lesson? Why does man depend on nature?

Why are scientists so worried about the greenhouse effect and the process of global warming? Do you think it is caused by human activities?

Can you name some of the disasters which are not always controlled by people?

Have you heard about huge tornado in America and flood in Russia? It collapsed a settlement of Moscow. Terrified local people are still trying to get over the shock.

Are people able to resist natural disasters and survive?

Some people believe that the Earth is being damaged by human activity. Others feel that human activity makes the Earth a better place to live. What is your opinion?

Have you ever thought about your future?

Do you think the people of tomorrow will be happier than we are?

IV. Контроль домашнего задания. Reading and translation the text

V. The press conference.

The participants of the “round table” are going to speak about some ecological problems.

(у всех участников «круглого стола» есть бейджик , они представляются и начинается конференция).

A member of the Russian Parliament:

Some days ago I returned from the trip around our country. I visited industrial cities, saw our forests, lakes and rivers, met different people. And I must say that the ecological situation in Russia is very dangerous.

The head of our town: The ecological situation in Russia and in our town Svetlograd also is very serious. We have the same ecological problems as other regions in Russia

A weatherman: We, weathermen, are worried about the climatic changes. Recently climate has changed a lot in our country. Some scientists think the world is becoming hotter. These changes can be dangerous for our fragile planet.

An ecologist: Man kills birds, animals and destroys their habitats. Forests are cut down for different uses. If we go on like this, soon all the forests on the Earth will be destroyed.

A member of ”Greenpeace ”: Members of our organization are appeared in places where disasters come, oil tankers crashed and oil was spilt over the water. So fish was poisoned, birds are in danger. I think they won’t survive!

A doctor: It maybe sounds funny for you, but a man needs protection and care as much as birds and animals do. Nowadays people suffer from serious diseases and die early , their children are born weak because of the ecology. No medicines prescribed by the doctors can help them. This problem becomes more and more serious with every passing year.

VI. What shall we do to survive to make our planet healthy?

Teacher: In conclusion I want to say that there are many natural disasters when people can hardly ever protect themselves. Man is still the child of nature. (презентация natural disasters) about We depend on Nature’s fury. What may comfort us is the fact that such catastrophes seldom occur. Our scientists are able to predict possible events and we can prepare for the worse but hope for the better. And in all cases we should not panic, be well-informed and rely on support and aid from friends, specialists, rescue teams; follow instructions from authorities, governments, charities or individuals… I believe you can also get necessary information at your lessons of Life Safety.

VII. Объяснение домашнего задания.

Open your dairy books and write down your homework for the next lesson.

Write down an article “what should we do to make our town clean”.

VIII. Заключительный этап урока.

You have done well. Your marks for the lesson are…










Получите свидетельство о публикации сразу после загрузки работы



Получите бесплатно свидетельство о публикации сразу после добавления разработки


Олимпиады «Весенне-летний фестиваль знаний 2024»

Комплекты учителю



Качественные видеоуроки, тесты и практикумы для вашей удобной работы

Подробнее

Вебинары для учителей



Бесплатное участие и возможность получить свидетельство об участии в вебинаре.


Подробнее