Theme: Welcome to Great Britain
Тип урока: урок введения лексических единиц и речевых оборотов.
Цели урока:
Социокультурный аспект:
- знакомство с понятиями и реалиями ( the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland, Great Britain, Britain, the British Isles), с населением Британии ( по этническим группам), с языками, на которых говорят в Британии;
Развивающий аспект:
- развитие внимания, памяти, догадки по аналогии с русским языком, по контексту, развитие умения пользоваться картой;
Воспитательный аспект:
- формирование потребности и способности понимать образ жизни в Британии, воспитание чувства гордости за свою страну;
Учебный аспект:
- формирование лексических навыков говорения, развитие умения читать/ понимать на слух с целью полного понимания информации и извлечения конкретной информации;
Задачи урока:
- познакомить учащихся с с понятиями и реалиями ( the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland, Great Britain, Britain, the British Isles), с населением Британии ( по этническим группам), с языками, на которых говорят в Британии;
- совершенствовать грамматические навыки говорения, навыки по чтению, монологической и диалогической речи;
- повысить интерес к изучению иностранного языка.
Оборудование:
Интерактивная доска. Видеофильм о Великобритании («Окно в Британию»
Карта Великобритании, Плакаты с фотами достопримечательности Великобритании
План урока
№ п.п | Этапы урока | Время ( мин) | Режим работы (формы взаимодействия) | Педтехнологии |
I | Ход урока НАЧАЛЬНЫЙ ЭТАП УРОКА Организационный момент. T. Good morning boys and girls! I am very glad to see you. Today we are going to speak about Great Britain, about the population of this country, the languages and the national emblems of England, Wales, Scotland and Northern Ireland. | 6 | T-CL |
|
| Речевая зарядка What do you imagine or picture in your mind when you think of Britain?
|
| T - CL | Brainstorm |
| Фонетическая зарядка T. But before we start our traveling let's pronounce the words which will be necessary for us: situated north west a state a population a language national emblem to make up to divide |
| T - CL |
|
II | ОСНОВНОЙ ЭТАП УРОКА А | 13 |
|
|
| T: Open your books at page 6. Let's read the text about Great Britain and answer the questions. - What are the British Isles? - Where are they situated? - What is the UK? - What countries is the UK made of? - What are the national emblems of each countries? - What countries is Great Britain divided into? - What is the population of the UK? - What languages are spoken in the UK? - What is the flag of the UK? Look at the three maps. Which is the map of the United Kingdom? Which is the map of Great Britain? Which is the map of the British Isles?
|
| P1,P2,P3,P4,P5 | коммуникативная |
III | Физкультминутка Now children, stand up! Hands up! Hands down! Right hand up! Right hand down! Left hand up! Left hand down!Right leg up! Right leg down!Left leg up! Left leg down! Cross your arms and legs! Stand on your toes! Breathe in deeply through your nose! Three times! Once more! To the first position!
| 3 | T - CL | здоровьесберегающие |
IV | ОСНОВНОЙ ЭТАП УРОКА В Просмотр видеофильма и работа в группах T: Now let's watch a film about Great Britain. Let's divide into two groups. The first group is the Russian students. The second group is the British students. You are welcome to Great Britain. Make up the dialogue and express your opinion about Great Britain. And now it's time to play You should odd one word out. What word is unnecessary?
Jumbled words. What words are hidden here? Write them down.
Answer the questions.
| 20 |
T – CL
P1, P2
T - CL |
Видео технология
ролевая игра
игровая |
V | ЗАКЛЮЧИТЕЛЬНЫЙ ЭТАП УРОКА Домашнее задание Look at the blackboard and write down your home task for the next lesson: exercise 2 Activity Book, retell the text about Great Britain. Итоги урока Today we have done a lot of. What have you learnt today? Оценки Your marks are … Our lesson is over. Good-bye, my friends. | 3 |
|
|