«Весенне-летний фестиваль знаний 2024»

Разработка урока в 9 классе по теме "Leisure Time"

Разработка урока по теме "Leisure time"

Английский язык: учеб. пособие для 9-го кл. учреждений общ. средн. образования с рус. яз. обучения. / Л. М. Лапицкая [и др.]. Минск: Выш. шк., 2018. – 303 с.: ил.+1 электрон.опт.диск (CD) аудиозаписи.

Олимпиады: Английский язык 2 - 11 классы

Содержимое разработки

ГУО «Средняя школа № 27 г. Минска»








План-конспект урока по теме:

«Свободное время»






Подготовила:

учитель английского языка

первой категории

Кульминская

Екатерина Михайловна







Минск 2019

План-конспект урока по английскому языку в 9-м классе

Учитель: Кульминская Екатерина Михайловна


Коммуникативная ситуация: Свободное время

Тема: Свободное время

Дата проведения: 04.03.2019

Цель урока: способствовать развитию навыков говорения по теме.

Задачи урока:

  • обучающая:

  • сформировать коммуникативную компетенцию учащихся в рамках обозначенной темы.


  • развивающая:

  • создать условия для активизации изученного лексического материала с целью применения учащимися этого материала на практике;

  • создать условия для развития речи, для совершенствования слуховых навыков; для развития памяти, внимания, логического мышления;

  • способствовать развития познавательного интереса к изучаемому предмету через разнообразные формы обучения;

  • создать условия для активного взаимодействия;


  • воспитательная:

  • способствовать повышению культуры речи и культуры общения на английском языке;

  • воспитывать внимательное отношение друг к другу, умение слушать и слышать другого;

  • воспитание эстетических чувств


Оснащение: Английский язык: учеб. пособие для 9-го кл. учреждений общ. средн. образования с рус. яз. обучения. / Л. М. Лапицкая [и др.].  Минск: Выш. шк., 2018. – 303 с.: ил.+1 электрон.опт.диск (CD) аудиозаписи.


Прогнозируемый результат: предполагается, что к концу урока учащиеся смогут рассказать о самом популярном и своем любимом времяпрепровождении , связанным с природой.










Ход урока.


1.Организационный момент.

- Good morning ,dear students and guests . I am glad to see you. How are you today?.

  1. Сообщение целей урока.

  • Let’s start our lesson. Look at the board and read the saying. Can you think of free things in our life? (love, good relationship, care, friendship) What is free in leisure time? I see it’s difficult question for you . That’s why listen a wonderful poem of William Henry Davis, a Welsh poet. You can follow this poem and try to answer such questions: - What is the author’s message?

  • Do you agree with the author?

  • Why or why not?


Leisure
What is this life, if full of care,
We have no time to stand and stare?
No time to stand beneath the boughs
And stare as long as sheep or cows.
No time to see when wood we pass,
Where squirrels hide their nuts in grass.
No time to see in broad daylight
Streams full of stars, like skies at night.
No time to turn at Beauty glance,
And watch her feet how they can dance,
No time to wait till her mouth can
Enrich that smile her eyes began.
A poor life this if, full of care,
We have no time to stand and stare.


(The author’s idea is: no matter how busy you should find time to enjoy nature. Nature is very beautiful, wildlife is exciting, it can be full of discoveries.)


Today we’ll talk about nature and about leisure time spent in nature. It can help us to relax and avoid stress.


So be very attentive and try to remember as much information as possible because it will be very useful for you.

  1. Речевая зарядка.

- So, answer my questions: - What do you like doing in your free time?

- Do you stay at home, or do you go out?

- Do you prefer to spend your free time with your family or with your friends?

- Where do you prefer to hang out with your friends?

- Do you try out local activities, or do you travel to other places? Why?


  1. Проверка д/з.

- Your home task was to write about a museum in Belarus you would recommend visiting. Unfortunately visiting different museums is not very popular among teenagers. Can you share with your recommendation?


5.Аудирование

а) ознакомительное прослушивание

Listen the letters to an Internet magazine and choose the name of the magazine.

Vocabulary:

Coastal marshes-прибрежные болота

Splash-всплеск

Fabulous-невероятный

Toadstools-мухомор

Chanterelles-лисички

Penny bun-боровик

You are right the name is Nature Lovers.


6.Физкультминутка. Close your eyes. Imagine that you go for a walk to the jungle. The nature is wonderful, birds are singing the songs, the sun is shining brightly in the sky. Let’s relax.


Now let’s divide into 3 groups and read the texts. Your task is to understand details.

Text 1

  1. Where does the man fish?

  2. Why is the river dangerous?

  3. Why is there a lot of fish?

  4. What’s the weather like?

  5. What’s unusual about this fishing?

  6. How does he feel?


Text 2

  1. Why does the woman enjoy gardening?

  2. Where can you grow vegetables and herbs?

  3. What kind of care do the plants need?

  4. What plants are the best to grow for the beginners?

  5. What are the benefits of vegetable gardening?


Text 3

  1. When do dedicated mushroom-pickers collect mushrooms?

  2. What is mushroom picking for people?

  3. What do people feel when they find the first mushroom?

  4. Why should people be careful?


Ex.3b, p. 200

Answer the questions. Work in pairs.


WB activity

Ex.2, p.100

Ex.3c,p. 200

Which activities connected with nature do you like? Are you a nature lover?

Work in group. Write out the key words for help. Short story (10 sentences)


7. Заключительный этап. Рефлексивно-оценочный.


Our lesson is nearly over. I enjoyed working with you today. Your answers were detailed and original. You were active during the lesson. Your marks are….

Open your daybooks and write down your home task –ex.5, p.


8.Рефлексия


We’ve done a lot of different tasks today. At the end of the lesson

Let’s do cinquain.

Nature (noun)

Fabulous, wonderful (2 adj.)

To stare, to see, to go for a walk (3 verbs)

Nature activities are the best relaxing recreational activities.

















8


Получите свидетельство о публикации сразу после загрузки работы



Получите бесплатно свидетельство о публикации сразу после добавления разработки


Олимпиады «Весенне-летний фестиваль знаний 2024»

Комплекты учителю



Качественные видеоуроки, тесты и практикумы для вашей удобной работы

Подробнее

Вебинары для учителей



Бесплатное участие и возможность получить свидетельство об участии в вебинаре.


Подробнее