«Зимний фестиваль знаний 2025»

Разработка открытого урока на тему "How to get to the shop?"

В данном материале представлен план-конспект урока на тему "How to get to the shop?".

Олимпиады: Английский язык 2 - 11 классы

Содержимое разработки

Предмет: Английский язык

Класс: 8a

УМК: Spotlight» Ю.Е. Ваулина, Д. Дули

Тема урока: How to get to the shop?

Цель урока: Развитие умений диалогической речи.


Планируемые результаты:

Личностные результаты:

формирование учебно- познавательного интереса к новому материалу;

формирование личностного смысла обучения;

осознание степени усвоения изучаемого материала с помощью приемов рефлексии

формирование у учащихся способности к саморазвитию


Метапредметные результаты:

регулятивные УУД: планирование деятельности при работе в парах и группах, самокоррекции, способность к самооценке и рефлексии;

познавательные УУД: умение осознанно строить высказывание по теме в устной форме;

коммуникативные УУД: умение слушать и вступать в диалог; участвовать в коллективном обсуждении.

Предметные результаты:

Овладение фонетическими и лексическими умениями в рамках темы урока

«Как пройти в магазин?»;

Уметь понимать полное содержание прослушанного текста и отвечать на

вопросы;

Уметь извлекать необходимую информацию из прочитанного текста.

Уметь составлять диалоги по теме «Как пройти в магазин?».

Уметь работать самостоятельно, в группах и в парах.



План урока


Оргмомент


Речевая зарядка

T: Do you remember what we spoke about last lesson?

Pupil: Yes, I do. We spoke about shopping.


Проверка домашнего задания

T:What was your homework for today?

Pupil: Our homework was to write a story about shops in London we would like to visit, why, what we would like to buy there.

T: Let us listen to you and try to understand what shops the speaker is going

to visit and what he is going to buy. Work in pairs.

(Учащиеся рассказывают о своих планах.)


T:What shops is he going to visit and what is he going to buy?

Pupil: He is going to visit thе jeweler’s and he is going to buy a ring for his mother. He will also visit the optician’s and buy sunglasses for himself. He will go to the shopping mall and buy jeans for his brother.


Этап целеполагания

T: Good of you! Did you like speaking about shopping?

Would you like to continue speaking about shopping?

Do you ask the way to the shop if you don’t know where it is situated?

Do people ask you the way?

Let us watch video and guess what we are going to speak about today.

(Просмотр ролика)

Pupil 1: We are going to speak about asking and showing the way to some shops.


Озвучивание темы урока.

T: Tell me what the topic of the lesson is.

Pupil: What is the way to the shop?

T: Right you are!The topic of our lesson is «What is the way to the shop?»

Today we are going to learn how to ask and show the way to different shops in English.

Основной этап урока

Отработка лексического материала модуля.

Задание 1

T: Let’s remember what phrases we use for it. Look at the screen. (Слайд 2)

(Работаспрезентацией)

Задание 2

T: There are real maps of Oxford street in London on your desks.It’s the main shopping street. I explain you the way and you follow my instructions and say what shop we visit now.

T: You are in Oxford street opposite Mark and Spencer’s shop. Go straight along Oxford street. Cross Orchard street. Cross Duke street. Stop opposite Bond street station. Turn left. What shop do we visit? (Слайд 3)

Pupil: We visit the Disney store.

T: Now work in pairs. Show the way to your partner according to my model and see if he comes to the right shop.

(Учащиеся в парах объясняют друг другу дорогу по образцу учителя, используют фразы из презентации слайд 2.)


Задание 3

Now let us learn how to ask and show the way to different places. Open your

workbooks to page 15. Do ex1.


T: Now make up your dialogues. You explain the way to the jeweler’s using the phrases from the presentation (Слайд 2) and the dialogue from your workbook as a model.

Задание 4

Let’s listen to the record and complete the dialogue. Open your books to page

29.We do ex. 5. (Учащиеся слушают диалог и вставляют пропущенные фразы)

T: Answer my questions.

What did Jenny buy?

Pupil 1: Jenny bought sunglasses.

T: Where did she buy them?

Pupil 2: Jenny bought sunglasses at Stacey's in the town center.

T:Where is i t exactly?

Pupil 3: It is in Crimpson Street,opposite the bakery.

T:Were they very expensive?

Pupil 4: No, they were not. . They were only £ 2.

T: Where and when are Amy and Jenny going together?

Pupil 5: They are going to the shop where Jenny bought sunglasses on Saturday.

Задание 5

T: Now let’s read reviews of some shops in London. Read and answer the

questions. What is the name of the shop? What can you buy in this shop?

Задание 6

Teacher: Now make up your own dialogues according to the model (Слайд 6)and using the correct intonation for questions. The situation is: you have or you're wearing something new. Your friend comments on it. Use this dialogue as a model. Act out your dialogue.


Заключительный этап урока

Домашнее задание.

Now I see that you ask and show the way to different shops in London. At home, you write a review of some shop in London. Mention where it is situated, what you can buy there.

Рефлексия.

Now tell me some words about the lesson. What did you like most?

Teacher: Do you think you can ask and show the way to different shops in London.





Получите свидетельство о публикации сразу после загрузки работы



Получите бесплатно свидетельство о публикации сразу после добавления разработки


Олимпиады «Зимний фестиваль знаний 2025»

Комплекты учителю



Качественные видеоуроки, тесты и практикумы для вашей удобной работы

Подробнее

Вебинары для учителей



Бесплатное участие и возможность получить свидетельство об участии в вебинаре.


Подробнее