Министерство образования Республики Мордовия
Мордовский республиканский институт образования
Олимпиадные задания республиканского тура по мокшанскому языку для 5 класса
1 вариант
1. Напиши названия предметов по-мокшански.
____________ _______________ _______________ _________________
2. Соедини стрелочкой слова так, чтобы получились предложения.
Имошне тонафнихть школаса.
Вирень жувататне тушендыхть лямбе мастору.
Шабатне касыхть переса.
Нармоттне эряйхть вирьса.
Шуфттне касыхть вирьса.
3. Продолжи предложение. Выбери нужные слова из предложенных.
Кудонь жуватат: … , … , … , … , … .
шуфта
ката
тракс
пине
панга
тува
ваз
офта
4. Ответь на вопросы по-мокшански.
Траксть ули пулоц? ____________________________________________
Пинеть улихть сюронза? ___________________________________________
Кизонда эряй пизем? ______________________________________________
5. Выбери и зачеркни лишнее слово.
Шурьхкя, марь, куяр, капста, модамарь.
Тядя, сазор, щава, цёраня, атя.
Тува, алаша, келазь, сява, тракс.
Куз, келу, пизелкс, шаба, пяше.
6. Переведи слова на русский язык.
Равжа — _______________________________
якстерь — _______________________________
сенем — _______________________________
тюжя — _______________________________
сянгяря — _______________________________
7. Определи животное по его признакам.
Эряй вирьса. Пулоц кувака, мазы. Сон вирьса сембожа ёжу. Тя ________ .
Эряй ломанть ваксса. Кунци шеерхт. Пяк кельгсы лофцонять. Тя ________ .
8. Раздели слова на две группы:
инези, шалхка, пиле, шукштору, ксты, кядь, марь, сельме
1. ____________________________________________________________
2. ____________________________________________________________
9. Определи и обозначь последовательность предложений так, чтобы получился текст.
___ Кармасть шудема шудерьксне.
___ Пяк лац уихть венчкятне шудекерькскава.
___ Сась лямбе тундась.
___ Шабатне тисть кагодонь венчкат.
10. Переведи текст на русский язык.
Курок сай тундась. Кармай маниста эждема шинясь. Солай ловсь. Сайхть лямбе масторста нармоттне и ушедыхть мазы моронь морама.
_________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
11. Составь рассказ по рисунку.
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
СЮКПРЯ!
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | Итого |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
______________________________________
Министерство образования Республики Мордовия
Мордовский республиканский институт образования
Олимпиадные задания по мокшанскому языку для учащихся 5 класса
2 вариант
1. Напиши названия предметов по-мокшански.
__________ _______________ ______________ _______________
2. Соедини стрелочкой слова так, чтобы получились предложения.
Кудонь жувататне пелихть върьгазда.
Нумолохне касыхть садса.
Офттне сашенды Од кизоста.
Якшам атясь лездыхть ломанти.
Марьхне тялонда удыхть.
3. Продолжи предложение. Выбери нужные слова из предложенных.
Кудонь жуватат: … , … , … , … , … .
уча
шурьхкя
сява
тува
пине
марь
панга
ката
4. Ответь на вопросы по-мокшански.
Катоть ули пулоц? ________________________________________ .
Сявать улихть сюронза? ______________________________________ .
Сёксенда эряй пизем? ________________________________________ .
5. Выбери и зачеркни лишнее слово.
Капста, пурьхкя, якстеряпс, марь, снав.
Ава, атя, стирьня, цёраня, тонафты.
Пря, пильге, нармонь, сурхт, кятть.
Тума, якстеряпсй, келу, пиче, пяше.
6. Переведи слова на русский язык.
Сянгяря — ____________________________
Акша — ____________________________
Тюжя — ____________________________
Шавши — ____________________________
Пяденця — ___________________________
7. Определи животное по его признакам.
Эряй вирьса. Пиленза кувакат, а пулоц нюрьхкяня. Тя ______________ .
Эряй ломанть ваксса. Ванфты куд. Ламанти цебярь ялга . Тя __________ .
8. Запиши слова по группам:
Мелавня, пильге, сур, кару, сяське, кърга, меш, пря
1. _____________________________________________________________
2. _____________________________________________________________
9. Определи и обозначь последовательность предложений так, чтобы получился текст.
____ Вирьса цёранятне няйсть сеель.
____ Кудса андозь инжить лофцоняда.
____ Коля Миша мархта мольсть вири пангс.
____ Сеельть кандозь куду.
10. Переведи текст на русский язык.
Курок сай кизось. Кармай псиста эждема шинясь. Шабатне молихть ляй беряку. Кармайхть эшеляма, налхксема. Нармоттне кармайхть морама мазы моронят.
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
11. Составь рассказ по рисунку.
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
СЮКПРЯ!
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | Итого |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
______________________________________