«Осенний фестиваль знаний 2024»

Home, sweet home

Конспект открытого урока.

Тема урока «Home, sweet home»

Цель урока: Совершенствование ранее приобретённых навыков устной речи, построения монологического высказывания по заданной теме, аудирования и письма.

Задачи урока:

  1. Развивающая – развивать способности к обобщению, развитие памяти и внимания.
  2. Воспитательная – формирование способности к целеустремленной работе для достижения совместных целей, положительного отношения и интереса к изучению английского языка.
  3. Обучающая – 1. (communication objectives) коммуникативное развитие речевых умений (монологическая и диалогическая речь), уметь говорить о различных местах проживания людей, их преимуществах и недостатках;

2. (educational objectives) развитие кросс-культурного сознания (develop cross-cultural awareness);

3. (skills development) практика аудирования с пониманием основного содержания, с извлечением основной информации т.н. ознакомительное аудирование (listerning for gist and specific words), творческая письменная речь (creative writing).

Олимпиады: Английский язык 2 - 11 классы

Содержимое разработки

Конспект открытого урока.

Тема урока «Home, sweet home»

Цель урока: Совершенствование ранее приобретённых навыков устной речи, построения  монологического высказывания по заданной теме, аудирования и письма.

Задачи урока:

  1. Развивающая – развивать способности к обобщению, развитие памяти и внимания.

  2. Воспитательная – формирование способности к целеустремленной работе для достижения совместных целей, положительного отношения и интереса к изучению английского языка.

  3. Обучающая – 1. (communication objectives) коммуникативное развитие речевых умений (монологическая и диалогическая речь), уметь говорить о различных местах проживания людей, их преимуществах и недостатках;

                                   2. (educational objectives) развитие кросс-культурного сознания (develop cross-cultural awareness);

                                   3. (skills development) практика аудирования с пониманием основного содержания, с извлечением основной информации т.н. ознакомительное аудирование (listerning for gist and specific words), творческая письменная речь (creative writing).

Оборудование урока:

  1. Учебник «New Millennium English – 8» (Unit 6 Lesson1)

  2. Рабочая тетрадь к учебнику.

  3. Магнитофон

  4. Мультипроектор

  5. Мультимедийная презентация

  6. Раздаточный материал. (Опорные тексты для чтения и говорения)

                                         Ход урока:

I. Организационный момент. (СЛАЙД 1)

T: Good morning, dear children. Nice to meet you. How are you? I’m fine and you?

P: I’m fine.

T: Turn to each other, touch your hands and try to say some polite words to each other.

P: You are fine.

P: Nice to meet you. Be happy.

II. Сообщение задач урока. (Warm up) (СЛАЙД 2)

  • To introduce the topic of the lesson;

  • To get purples involved

  • The whole class

Today we’ll speak about home, different houses where people live.  You’ll tell me about your houses and flats.  We’ll speak about the house we would like to have. OK?

III. Речевая зарядка

Where do people live?  (СЛАЙД 3)

(Фронтальная беседа с классом)

Do you know the difference between the words a house and a home? (СЛАЙД 4)

a home – is a place where you feel comfortable and safe.

a house – is a building which people live in.

There are a lot of proverbs about home? (СЛАЙД 5)

Do you know them?

Can you translate this proverb?

S1 “East or West home is best”   - В гостях хорошо, а дома лучше.

S2 “There is no place like home”  - Нет места лучше чем дом.

S2 “Home, sweet home”  - Дом, милый дом.

T: Do you agree with it? Is home really the best place?

Well, I have one more statement. “Home where the heart is.” How do you think is it right? Where can we live? What types of homes do you know?

Let's revise all of them.

 IV. Введение лексики. (СЛАЙД 6 – 16)

Introducing the new vocabulary:

Log cabin, houseboat, skyscraper, wigwam, caravan, igloo, palace, tent.

V. Аудирование (listening practice) (СЛАЙД 17 – 19)

purpose

  • Pre-teach vocabulary

  • To activate general knowledge

  • To introduce active vocabulary

  • To practice  listening for specific information

T: Let us do Ex 2 a, b in our student,s book page 80

Ex 2a p80 (matching)

Задание:  Посмотри на картинку, соедини типы домов с их названиями и ответь на вопрос.

  • В каких странах ты можешь увидеть их? (In what countries can you see them?

Ответы: 1b, 2g, 3f, 4d, 5c, 6h, 7e, 8а

Ex 2b p80 (аудирование с выборочным извлечением информации)

Задание: Послушай песню и запиши что певцу понравилось, а что нет в каждом из видов домов.


Type of the home

The singer

You

Wigwam +

I,d like


Igloo +

I,d love


Caravan +

I,d like


Skyscraper

Wouldn,t like


Palace

Don,t want


Tent +

I,d prefer


Ex 3a p81

Задание: Послушай песню еще раз и заполни пропуски

(практика извлечения новых грамматических структур из контекста)

                                     

  THE SONG

(1)…to live in a wigwam                                  (7)… to live in a skyscraper

Yes, (1)…to live in a wigwam                          (7)… to live in a skyscraper

(1)…to live in a wigwam                                  (7)… to live in a skyscraper

(2)…dancing round the totem pole.                  (8)…being so far from the ground.

(3)… to live in an igloo                                    (9)…to live in a palace

Yes, (3)… to live in an igloo                             No, (9)… to live in a palace

(3)… to live in an igloo                                     Oh, (9)…to live in a palace

(4)… fishing in an ice hole.                              (10)…those huge empty rooms.

(5)… to live in a caravan                                  Oh, (11)…to live in a tent

Yes, (5)… to live in a caravan                          Yes, (11)… to live in a tent

(5)… to live in a caravan                                  Oh yes (11) … to live in a tent

(6)…traveling with the wind.                            (12)… listening to the birds.

 

VI. Закрепление лексики. Развитие разговорных навыков.

(Задания на чтение и говорение см. раздаточный материал)

(СЛАЙД 20-21)

There are a lot of unusual houses in the world. Look at the pictures. One of the tasks in your homework will be to write about some of them.

  1. Reading.


Read this.

Before settlers from Europe arrived in North America, native people lived there. Many of them were nomads who travelled over the plains and hunted bison.

They lived in tents called teepees. These were easy to put up, take down and carry. Long wooden poles were placed in a circle and tied together at the top. Then bison skins were placed over the poles. Sometimes as many as twenty skins were used.

Teepees were usually 3 metres high and about 4 metres across on the ground. Skins were spread on the floor so that families stayed dry and warm. There was no furniture. Families sat and slept on skins and furs. They often lit a fire in the middle of the tent. There was a hole at the top of the teepee so that smoke could escape. The Native Americans often painted beautiful pictures on the outside of their teepees.

Answer these questions.

Native Americans were       a) farmers       b) hunters       c) fishermen

They lived       a) in mountains       b) in forests       c) on flat, open land

They       a) moved from place to place       b) stayed in one place

Think about it.

Why did Native Americans live in teepees?

What did they do with the bison which they hunted?

Do you think it was cold or warm in a teepee? Why?

Would you like to live in a teepee? Why? (Why not?)

2. Speaking (см. приложение 2)

VII.   Анализ значения и форм грамматических структур  

Ex 3 b page 81        (СЛАЙД 22 – 24)                                                  

In pairs fill in the tables and answer the question:

What difference in verb forms can you notice?


What does the singer like/prefer in general?

dancing round the totem pole

fishing in an ice hole

traveling with the wind

being so far from the ground

huge empty rooms

listening to the birds

Which phrase is used to express that?

I like.., I hate.., I love..,  I cant stand

What does/doesnt the singer want

at the moment? 

to live in a wigwam

to live in an igloo

to live in a caravan

to live in a skyscraper

to live in a palace

to live in a tent

Which phrase is used to express that?

Id like.., Id love.., I wouldnt like..,

I’d prefer.., I cant stand..,

Попробуйте сформулировать правило.

THE SONG

(1) Id like to live in a wigwam                         (7) I wouldnt like to live in a skyscraper

Yes, Id like to live in a wigwam                       I wouldnt like to live in a skyscraper

Id like to live in a wigwam                               I wouldnt like to live in a skyscraper

(2) I like dancing round the totem pole.           (8) I hate being so far from the ground.

(3) Id love to live in an igloo                             (9) I dont want to live in a palace

Yes, Id love to live in an igloo                           No, I dont want to live in a palace

(3) Id love to live in an igloo                              Oh, I dont want to live in a palace

(4) I love fishing in an ice hole.                         (10) I cant stand those huge empty room

(5) Id like to live in a caravan                             Oh, (11) I’d prefer to live in a tent

Yes, Id like to live in a caravan                          Yes, I’d prefer to live in a tent

Id like to live in a caravan                                  Oh yes, I’d prefer to live in a tent

(6) I love traveling with the wind.                      (12) I like listening to the birds.

 

Учебник стр. 169 грамматический справочник (в случае затруднений)

VIII. Подведение итогов урока. Домашнее задание. (СЛАЙД 25)

  • Write a short story about types of homes around the world.

  •  Revise new words. Ex.1 p. 37 in workbook

(СЛАЙД 26)


Получите свидетельство о публикации сразу после загрузки работы



Получите бесплатно свидетельство о публикации сразу после добавления разработки


Олимпиады «Осенний фестиваль знаний 2024»

Комплекты учителю



Качественные видеоуроки, тесты и практикумы для вашей удобной работы

Подробнее

Вебинары для учителей



Бесплатное участие и возможность получить свидетельство об участии в вебинаре.


Подробнее